1 marca 2016

#40 Podsumowanie lutego 2016 + stosik + TBR marzec



Hej, hej, książkoholicy! :) Drugi miesiąc nowego roku za nami, zapraszam na post podsumowujący, w którym znajdziecie także stosik, czyli książki, które zdobyłam w lutym, a także plany czytelnicze na marzec. :>

Podsumowanie książkowe

Ilość przeczytanych książek: 5 + 1 zaczęta

  1. „Pan Mercedes”, Stephen King – 423 strony (153 w poprzednim miesiącu) [recenzja]
  2. „Buntownik”, Jay Crownover – 338 stron [recenzja]
  3. „Pozdrowienia z Korei. Uczyłam dzieci północnokoreańskich elit”, Suki Kim – 336 stron [recenzja wkrótce]
  4. „Tango”, Sławomir Mrożek – 208 stron
  5. „W krainie kolibrów”, Sofia Caspari – 632 strony [recenzja]
Zaczęta: „W krainie srebrnej rzeki”, Sofia Caspari – 206 stron

Ilość przeczytanych stron: 2143 strony, czyli około 74 strony dziennie
Średnia ocen: 8,8/10
W tym miesiącu nie jestem w stanie wybrać najlepszej i najgorszej książki. Sami zresztą widzicie średnią ocen. :)

Moje wyniki są lepsze, niż przypuszczałam, że będą, więc jestem z siebie jak najbardziej zadowolona. Planowałam, że przeczytam cztery książki, udało mi się skończyć pięć i zacząć szóstą.

Stan wyzwań:
  • 52 książki 2016 – 12/52
  • przeczytam tyle, ile mam wzrostu – 31 cm/160 cm (+ 13,3 cm)
  • wyzwanie czytelnicze 2016 – 10/30 (+4)
  • Klucznik – 8 punktów
  • Czytam Opasłe Tomiska – 2496 punktów (stron)
  • Kiedyś przeczytam – 3 książki z 1 stosiku
  • Klasyka – 1 przeczytana
  • saga o Harrym Potterze – 1/7
Wyniki niektórych wyzwań dodam, gdy ich organizatorzy opublikują podsumowania.

Podsumowanie blogowe

Statystyki lutego:
Przypominam również o wyzwaniu czytelniczym 2016. Zapisywać można się w tym poście, zaś książki dodać w komentarzu pod tym postem (do 14 marca włącznie).

Jeśli chodzi o sprawy blogowe – zmieniłam nieco układ. Pozwijałam wszystkie posty i teraz znajdują się trzy na stronę, a aby przeczytać cały, trzeba kliknąć „czytaj dalej”. Wkrótce planuję też zmienić nieco wygląd, ale spokojnie, nie będą to jakieś wielkie zmiany. :) To jednak później, być może w okresie świątecznym. Jeżeli brakuje według Was jakiegoś gadżetu – z chęcią przyjmę propozycję. Blog ma być funkcjonalny przede wszystkim dla Was. :)

Lutowy stosik

Aż 9 książek. W lutym przybyły na moją półkę takie cudeńka:




Długo wyczekiwani „Królowie przeklęci”. Po dwóch zmianach terminu wysyłki, w tym czekaniu na dodruk i baniu się, że jednak ich nie dostanę, wreszcie są. :3


Egzemplarze recenzenckie od Wydawnictwa Otwarte – saga argentyńska Sofii Caspari, którą aktualnie czytam z wielkim zachwytem. :)

  1. „Morderca bez twarzy”, Henning Mankell – nowa seria kioskowa, co prawda nie mam zamiaru zbierać, ale na pierwszą książkę się skusiłam, żeby poznać Mankella :)
  2. „Mężczyźni bez kobiet”, Haruki Murakami – wygrana w konkursie instagramowym od Wydawnictwa Muza, jestem ogromnie zadowolona, że w końcu mam tę książkę :3
  3. „Haruki Murakami i muzyka słów”, Jay Rubin – za 9 zł w Auchan, po prostu nie mogłam odpuścić, jestem bardzo ciekawa, co napisano w tej książce o Murakamim i jego twórczości
A razem prezentuje się to tak:




Marcowy TBR


Moje absolutne minimum, oczywiście zaczynam od dokończenia sagi argentyńskiej. Na powrót do cudownej Ahern już od dawna mam ochotę, a Mitch Albom już się długo naczekał, dam mu w końcu szansę... :)

Jak Wam minął luty? Ile książek przeczytaliście? Znacie któreś z tych, które udało mi się przeczytać albo te, które mam w planach? Chwalcie się! :)

11 komentarzy:

  1. Zazdroszczę Królów i Sagi - mam w planach obydwie serie, ale jak wiadomo, z czasem i finansami różnie bywa.
    Miłej lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedyś uda Ci się zdobyć. :3 Zaczytanego marca! :>

      Usuń
  2. "Królów przeklętych" również mam na swojej półce i prezentują się niesamowicie. Świetny stosik!!
    Gratuluję udanego lutego i życzę zaczytanego marca :D
    Pozdrawiam gorąco.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze ;) jak ja Ci zazdroszczę tej pasji ;)

    Obserwuję i czekam na więcej postów ;)

    http://www.krainakobiecosci.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Super Ci poszło w tym miesiącu, bardzo dużo sukcesów :) "Pana Mercedesa" czytałam jakiś czas temu i uważam go za świetną książkę, pozdrawiam
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdobycze - ja zazdroszczę Ci, że masz do Królów tego pięknego boxa :D
    Dużo sukcesów w przyszłym miesiącu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję tych pięciu przeczytanych pozycji! Życzę powodzenia w nowym miesiącu :)
    Pozdrawiam, shelf-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę jeden z najbardziej udanych miesiąców w blogsferze. :D Gratuluje!
    Jakoś nie czytałam żadnej z tej powieści, ale może kiedyś sięgnę. :)
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję przeczytanych książek :) Mi też w lutym udało się przeczytać 5 książek :) Jestem ciekawa twojej opinii o królach przeklętych, ponieważ chodzą za mną już od dobrego miesiąca xD
    pozdrawiam,
    http://ksiazkiponadniebo.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja osobiście mam ochotę na serie Caspari, gratuluje wyniku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję wyniku! :) Jestem bardzo ciekawa książki "Pozdrowienia z Korei". Jakiś czas temu widziałam wywiad z Suki Kim i to, co ona opowiadała o życiu w Korei, było przerażające. Chętnie przeczytałabym jej książkę, więc czekam na Twoją recenzję. :)
    Zaczytanego marca! :)

    OdpowiedzUsuń