8 maja 2019

#173 Zapowiedzi wydawnicze na maj 2019


Tym razem byłam chyba mocno wybredna i znalazłam jedynie siedem premier, które przykuły moją uwagę. Dziwi mnie to tym bardziej, że przecież maj jest miesiącem targów książki w Warszawie, a te zawsze oznaczają wysyp premier. Może więc to jednak ja i mój gust, który ostatnio chyba znowu ewoluuje. Niemniej, zapraszam, zajrzyjcie, może akurat zainteresuje Was któraś z tych siedmiu premier maja. :)



Okładki pochodzą z lubimyczytac.pl.

8 maja

Tytuł i autor: Droga, Cormac McCarthy
Wydawnictwo: Literackie
Opis: To oczywiście wznowienie jednej z najbardziej znanych książek Cormaca McCarthy'ego. Wznowienie potrzebne, takie, które bardzo cieszy. Myślę, że to idealny moment na to, aby rozpocząć przygodę z tym autorem.
Mimo że nie lubię powieści drogi, to akurat ta ciekawi mnie bardzo. Jest to podróż ojca i syna przez zniszczoną kataklizmem Ziemię, na której tlą się resztki cywilizacji i życia. Wszędzie panuje ciemność, wszystko leży w zgliszczach, nie ma zwierząt, grasują za to bandy zdziczałych kanibali. Dokąd dotrą? 




15 maja

Tytuł i autor: Wada, Robert Małecki
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Opis: Drugi tom drugiego cyklu Roberta Małeckiego, czyli cyklu z Bernardem Grossem. Pierwszą część połknęłam w mgnieniu oka, nie zawiodłam się, choć i tak wiedziałam, że o rozczarowaniu nie ma mowy w przypadku tego autora. I tym razem mam nadzieję na przemyślaną intrygę, która wciągnie mnie bez reszty.
Gross tym razem zajmie się sprawą porzuconego nad brzegiem, zakrwawionego namiotu. Nie będzie jednak ani ciała, ani narzędzia zbrodni, ani sprawcy. Same znaki zapytania, mylne tropy. Ofiarą mogła paść młoda kobieta, ale Gross nie będzie miał punktu zaczepienia. Ale znając Grossa i twórczość Małeckiego, w końcu na coś wpadnie. A to coś doprowadzi go do rodzinnej tajemnicy sprzed lat.

Tytuł i autor: Listy zza grobu, Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Filia
Opis: Mróz rozpoczyna kolejny cykl, tym razem zapowiada się na rasowy kryminał. Głównym bohaterem będzie patomorfolog Seweryn Zaorski.
Minęło dwadzieścia lat od śmierci ojca Kai Burzyńskiej, a mimo to ona nadal dostaje od niego wiadomości. Ojciec zadbał o to przed śmiercią, zlecając coroczną wysyłkę listu. Początkowo Kaja traktuje to jako tradycję, z czasem zaczyna dostrzegać w wiadomościach drugie dno.
Tymczasem do miasteczka po ponad dwóch dekadach wraca Seweryn Zaorski, który kupuje zrujnowany dom Kai i rozpoczyna remont. W garażu odnajduje dokumenty, które rzucają nowe światło na sprawę sprzed dwudziestu lat.

Tytuł i autor: Nagranie, Małgorzata Falkowska
Wydawnictwo: Kobiece
Opis: Prawie ominął mnie kolejny toruński kryminał! Nie wiem czemu, ale o mały włos bym go przegapiła. W każdym razie cieszę się, że moje miasto rodzinne zyskuje kolejnego kryminalistę, a właściwie tym razem kryminalistkę. ;)
Komisarz Maciej Gorczyński prowadzi sprawę zaginięć pięciu mężczyzn z ostatniego pół roku. Rodziny zaginionych dostają tajemnicze nagrania, na których każda z ofiar przekazuje dziwną wiadomość. Filmiki stanowią jedyną poszlakę. Gorczyński w pogoń za seryjnym mordercą włącza znaną jasnowidzkę Sylwię Trojanowską. Jej wizje zaprowadzą ich do Fundacji LifeTrans założonej przez jednego z profesorów Collegium Medicum. Tymczasem sprawca śledzi każdy ich ruch...

Tytuł i autor: Kult, Łukasz Orbitowski
Wydawnictwo: Świat Książki
Opis: Nowa powieść Orbitowskiego to doskonały moment na to, aby rozwinąć w końcu znajomość z autorem, który zrobił na mnie spore wrażenie książką Inna dusza.
Kult będzie opowieścią osnutą wokół oławskich objawień z 1983 roku. Reklamowana jako najdojrzalsza powieść Orbitowskiego ma opowiadać o miłości i stracie, lojalności i próbie zrozumienia najbliższych. O potrzebie odkupienia win. O cudach i ich tajemnicy. Poza tym opis brzmi dość enigmatycznie, dowiadujemy się tylko, że głównymi bohaterami będą bracia Heniek i Zbyszek. A jak to w czasach PRL-u, pojawi się też wątek polityczny. 


20 maja

Tytuł i autor: Matka, S.E. Lynes
Wydawnictwo: Vesper
Opis: Kolejny skok w bok w wydawnictwie Vesper i odejście od powieści grozy. Chociaż niedaleko. Matka to thriller opowiadający o Christopherze Harrisie, chłopaku, który nigdy nie pasował do swojej rodziny, zawsze był samotny i miał poczucie, że coś go w życiu omija. Do czasu, gdy odkrył na strychu rodzinnego domu aktówkę i poznał sekret o swojej matce. Tego dnia wszystko się zmieniło, a Christopher zyskał szansę na szczęście i idealną rodzinę, o której zawsze marzył.





29 maja

Tytuł i autor: Serotonina, Michel Houellebecq
Wydawnictwo: W.A.B.
Opis: Ten autor jest moim wielkim wyrzutem sumienia. Mam jego książkę Mapa i terytorium (która dostaje wznowienie i będzie miała okładkę pasującą do Serotoniny) od około czterech lat i nadal jej nie przeczytałam, słyszałam też świetne opinie o Możliwości wyspy, na którą także mam ochotę. W takim razie może teraz? Może zacznę od Serotoniny?
Fabuła wydaje się banalnie prosta. Czterdziestosześcioletni Florent-Claude Labrouste odkrywa, że jego partnerka zdradzała go z młodymi mężczyznami podczas filmowych orgii. Snuje się po barach i wygłasza tyrady na temat związków miłosnych. Zdaje się funkcjonować tylko dzięki regularnemu zażywaniu tabletki Captorix, która powoduje wydzielanie hormonu szczęścia, czyli właśnie serotoniny.
Prosta fabuła, prawda? Myślę jednak, że siła i całe clu będzie tkwiło właśnie w tych tyradach, w tym głównym bohaterze, w jego spojrzeniu na świat.


A pytanie końcowe brzmi: czy jest jakaś moda na jednowyrazowe tytuły? ;) Tylko Mróz się wyłamał!

Dajcie też koniecznie znać, na co Wy czekacie, może coś przypadkiem ominęłam. :)

3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam już teraz, przedwczoraj skończyłam czytać. Jest moc, bardzo dobry thriller. :)

      Usuń
  2. ,,Nagranie" mnie bardzo ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń