3 marca 2019

#168 Zapowiedzi wydawnicze na marzec 2019


Po obfitym w ciekawe (jak dla mnie) nowości lutym przyszedł już nie tak ciekawy marzec. Zapowiada się kilka interesujących książek, ale w tym miesiącu mój portfel może być spokojny. :) Tym razem w oko wpadło mi dziewięć tytułów, zapraszam więc na przegląd nowości wydawniczych na marzec! :)

Okładki pochodzą z lubimyczytac.pl oraz datapremiery.pl.


4 marca

Tytuł i autor: Milcząca ofiara, Caroline Mitchell
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Opis: Romans z nauczycielem? Morderstwo, które przez lata było skrzętnie ukrywane? Grób, w którym powinno być ciało... ale, no właśnie, ciała nie ma? To wszystko znajdziemy w Milczącej ofierze, thrillerze psychologicznym, w którym perfekcyjne życie pewnej rodziny okaże się zbudowane (jak to zwykle zresztą bywa w thrillerach) na kłamstwach i sekretach. 
Takie klimaty, klimaty tajemnic z przeszłości, zawsze przyciągają moją uwagę. Okazuje się, że nawet najdoskonalsza rodzina ma swoje brudy, o których nie mówi, ale w końcu ten piękny obrazek bez żadnej skazy, który pokazują publicznie, zaczyna niszczeć... i wszystko wychodzi na jaw. ;) Zapowiada się pełna napięcia książka, a wszystko podkręcać będzie zakazany owoc, jakim jest romans uczennicy z nauczycielem. 


13 marca

Kryminał/thriller/sensacja

Tytuł i autor: Pacjentka, Alex Michaelides
Wydawnictwo: W.A.B.
Opis: Kolejne perfekcyjne życie, która nagle zmienia się o sto osiemdziesiąt stopni. To historia o cenionej malarce i fotografce mody, która pewnego dnia... oddaje pięć strzałów prosto w głowę swojego męża. A potem milknie. Po sześciu latach spędzonych w szpitalu psychiatrycznym jest szansa, że wreszcie zacznie mówić, za sprawą nowego psychoterapeuty, który odkrywa w jej losach podobieństwa do swojego własnego życia. Co wydarzyło się tamtego dnia, kiedy zginął jej mąż?
Jestem ciekawa, jak rozwinie się relacja psychoterapeuty z pacjentką, to też brzmi trochę jak zakazany owoc. ;) Nie wiem też, co zastanawia mnie bardziej: to, dlaczego tytułowa pacjentka zamordowała swojego męża, czy to, dlaczego zamilkła. Zapowiada się kolejny trzymający w napięciu thriller. ;)

Tytuł i autor: Kata, Steinar Bragi
Wydawnictwo: Literackie
Opis: Kata ma być odpowiedzią na #metoo oraz ważnym głosem na temat przemocy wobec kobiet. To mroczna historia o kobiecości, macierzyństwie, rozpaczy i zemście, jak głosi wydawca, a ja jestem na tak. Rzecz zaczyna się od zaginięcia córki tytułowej Katy, a kiedy czas nie przynosi żadnych wieści, Kata i jej mąż rzucają się w wir pracy. Po roku policja odnajduje zwłoki dziewczyny, którą może być córka Katy. Jest też trop mogący doprowadzić do mordercy. Jednak Kata wszczyna własne śledztwo i natrafia na trop grupy podejrzanych. W ten sposób rozpoczyna się bezkompromisowa walka o sprawiedliwość.
Okładka jest świetna, bardzo klimatyczna i zapowiada mroczną, mocną historię. W dodatku autorka pochodzi z Islandii i nie wiem jak Was, ale mnie już sam ten fakt dość silnie intryguje. 

Literatura faktu

Tytuł i autor: Tajemnice wydarte zmarłym, Emily Craig
Wydawnictwo: Znak
Opis: Co prawda jest to wznowienie, a nie chciałam pisać o wznowieniach, ale dla tego tytułu zrobię wyjątek, ponieważ tematyka bardzo mnie zainteresowała (tak, mam chyba dziwne zainteresowania). Trzy pytania z opisu mówią wszystko: Jak pachnie katastrofa masowa? Jak wygląda twarz zamieszkana przez setki larw? Co czujesz, kiedy dotykasz zwęglonych kości? Będzie to książka obnażająca brzydką, brudną prawdę o tym, co dzieje się z ludzkim ciałem po śmierci. Są w niej nawiązania do Trupiej Farmy, której jeszcze nie czytałam, ale co nieco o niej wiem i również mam w planach. 


Tytuł i autorzy: Tajemnice Korei Północnej, Daniel Tudor, James Pearson
Wydawnictwo: W.A.B.
Opis: Książki o Korei Północnej biorę w ciemno. Im więcej czytam o tym kraju, tym bardziej go nie rozumiem. Zwłaszcza że bieżące wydarzenia ze świata związane z Koreą Północną są równie interesujące, bo wydaje się, że nadszedł moment zmian. Ale może to tylko zmyłka? Trudno osądzać, natomiast nie zmienia to faktu, że każdą książkę o tym kraju przeczytam z zaciekawieniem i przyjemnością. Ta książka zaś zdaje się serwować dość nieoczywiste smaczki na temat tego kraju, ciekawostki, więc być może trafię na coś, czego jeszcze nie wiedziałam.



Tytuł i autor: My, dzieci komunistów, Krystyna Naszkowska
Wydawnictwo: Czerwone i Czarne
Opis: Jak sam tytuł wskazuje – będą to rozmowy czy opowieści osób, których rodzicami byli komuniści. O tym, jak wyglądało ich dzieciństwo, kiedy dorastali w komunistycznych rodzinach. Możemy spodziewać się rozmów z: córką Bolesława Bieruta Aleksandrą Jasińską, synem Anatola Fejgina, Agnieszką Holland, Aleksandrem Smolarem, Ernestem Skalskim, Andrzejem Titkowem, Włodzimierzem Grudzińskim. Uwielbiam tego typu publikacje, a o dzieciach komunistów jeszcze żadnej nie widziałam.




Pozostałe

Tytuł i autor: Kołysanka z Auschwitz, Mario Escobar
Wydawnictwo: Kobiece
Opis: Autor raczej nie ma nic wspólnego z Pablo Escobarem, historia tym bardziej nie. Już po tytule można spodziewać się chwytającej za serce, smutnej historii. Wiecie, że według niektórych badaczy literatury, pisarze czy dwudziestowieczni filozofowie* uważali, że nie da się w literaturze oddać tragizmu wydarzeń II wojny światowej, bo literatura nie jest w stanie unieść takiego tematu? Niektórzy uważali wręcz, że próba napisania powieści o Auschwitz jest bluźnierstwem**. A jednak. Jednak powstaje coraz więcej książek beletrystycznych, które osadzane są w obozach koncentracyjnych i które próbują w ten sposób przybliżyć wydarzenia II wojny światowej. Ten tytuł jest jedną z nich. Ma opowiadać o Helene, która mimo że była czystej krwi Niemką, jako żona Johanna, mającego romskie pochodzenie, poszła za nim oraz za ich dziećmi do obozu. I została tam wyznaczona do prowadzenia przedszkola. Dzięki temu przebywające tam dzieci otrzymają namiastkę normalnego życia. Już na samą myśl ściska mi serce, a całość podkręca jeszcze fakt, że historia oparta jest na faktach...


Tytuł i autor: Droga Szamana. Etap 2: Gambit Kartosa, Wasilij Machanienko
Wydawnictwo: Insignis
Opis: Kontynuacja jednej z pierwszych książek z gatunku LitRPG, który skradł moje serce. :) Drogę Szamana recenzowałam kilka miesięcy temu, w lipcu, a teraz nareszcie wychodzi kolejny tom. 
Machan dociera do krain oddalonych od stolicy i kontynuuje rozwijanie swoich umiejętności poprzez zadania, które są najszybszą do tego drogą. Jedno z nich uruchamia... globalną aktualizację gry! Machan wpakuje się przy tym w kłopoty. Nie do końca rozumiem, czym będzie zawarty w tytule Kartos, ale cytując wydawcę: Mroczne Imperium, lenno Symulatorów, kryjące w sobie unikalne przedmioty i zasoby jest w stanie poświęcić o wiele więcej niż tylko jednego gracza, by zdobyć to, czego pragnie najbardziej… 
Zapowiada się więc godna kontynuacja, a ja już przebieram nogami, żeby powrócić do Barliony. :)


27 marca

Tytuł i autor: Kto mieszka za ścianą?, Cara Hunter
Wydawnictwo: Filia
Opis: Moją uwagę przyciąga głównie tytuł... uruchamia wyobraźnię. ;) Zwłaszcza kiedy wynajmuje się pokój razem z innymi studentami i czasem jest tak, że siebie słyszycie, ale się nie spotykacie – bo jak jedno robi obiad, to drugie nie chce przeszkadzać i siedzi w pokoju i tak dalej. W thrillerze Cary Hunter wiadomo, kto mieszka za ścianą – ale nie wiadomo, czy znamy jego prawdziwe oblicze. Bo okazuje się, że kiedy w piwnicy zostają znalezione ledwo żywe kobieta i dziecko, każdy ma jakieś sekrety. Właściciel widzi ich pierwszy raz na oczy, cała dzielnica jest zszokowana. A kobieta i dziecko nie pasują do żadnego zgłoszonego zaginięcia.
Jest to co prawda drugi tom cyklu z detektywem Adamem Fawley'em, ale wydaje mi się, że można czytać nie po kolei (poprawcie, jeśli się mylę). Pierwszy tom serii to Kto porwał Daisy Mason?. Ja go nie czytałam i opis drugiego tomu przyciąga mnie bardziej, ale jeśli go przeczytam i mi się spodoba, to nadrobię i pierwszy. :)


To wszystkie zapowiedzi, które mnie zainteresowały. :) Tym razem głosowanie odbędzie się na Instagramie, ponieważ tam aktywnych jest więcej osób, więc wypatrujcie go jutro (w poniedziałek) w godzinach wieczornych. A jeśli jeszcze mnie nie obserwujecie, to koniecznie to zróbcie tutaj. :)

* Tacy jak Jean-Francois Lyotard, Elie Wiesel, Imre Kertesz.
** Stanowisko Elie Wiesela.

Dajcie znać, czy któraś z tych książek Was zainteresowała. A może czekacie na coś innego, czego nie wymieniłam?

9 komentarzy:

  1. Pierwsza i ostatnia to mój typ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli typowo thrillerowo - podzielam Twój gust! :D

      Usuń
  2. Chyba najbardziej intryguje mnie "Kołysanka z Auschwitz", ale zaciekawiły mnie też thrillery, jakie znalazłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też, zwłaszcza jak się dowiedziałam, że to książka poniekąd na faktach.

      Usuń
  3. Ja po lekturze pierwszego tomu "Drogi szamana" z całą pewnością będę uciekać gdzie pieprz rośnie przed kolejnymi częściami, ale "Tajemnice wydarte zmarłym" brzmią bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż tak? :D Wpadnę przeczytać recenzję! :) Mnie się podobała, aczkolwiek od razu muszę zaznaczyć, że nie czytam fantasy. :)
      A "Tajemnice wydarte zmarłym" wygrały w głosowaniu, więc na pewno zrecenzuję, zapewne w okolicach końca marca. :)

      Usuń
  4. U mnie marzec bardziej interesujący premierowo od lutego. Z tych książek, które wymieniłaś "Kto mieszka za ścianą" oraz "Pacjentka" mają całkiem intrygujące opisy i może w dalszej przeszłości po nie sięgnę, ale nie są to pozycje obowiązkowe. Czekam na inne tytuły, np. "Do gwiazd", "Dziewczynę z wieży", "Inną Blue", "Krew świętego".
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mamy trochę inny gust. :D Nie wpadły mi w oko te, które wymieniłaś, ale zresearchuję je. Może umknęło mi coś, co by mi się spodobało. :D

      Usuń
  5. Ciekawa jestem "Kto mieszka za ścianą".

    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń