2 września 2017

#102 Podsumowanie sierpnia 2017 + stosik


Drugi miesiąc wakacji już za nami. Uczniowie nie są pewnie z tego faktu zadowoleni, ale studenci mają przed sobą jeszcze cały miesiąc odpoczynku. Na szczęście zaliczam się do tej drugiej grupy. Sierpień pod względem czytelniczym wypadł tak, jakby nie był miesiącem wakacyjnym – ogólnie rzecz biorąc dobrze, ale skoro są wakacje, to mogło być dużo lepiej. Zapraszam na podsumowanie.



Tradycyjnie statystyki i liczby:
  • przeczytałam 6 książek (w lipcu – 13)
  • zaczęłam 2
  • łącznie dały one 2620 stron (w lipcu – 4070)
  • średnio czytałam po 85 stron dziennie (w lipcu – 131)
  • najlepszą książką miesiąca był Domofon Zygmunta Miłoszewskiego
  • najniższą oceną, jaką przyznałam w sierpniu, było 7/10, więc tym razem nie wytypuję najgorszej książki
  • 2 książki były egzemplarzami recenzenckimi
  • 1 przeczytałam w e-booku
  • średnia ocen wyniosła równe (w lipcu– 7,2)

Sierpień był takim miesiącem, w którym nie chciało mi się za bardzo czytać, często też nie miałam czasu. Nie żałuję jednak, że tak mało przeczytałam, nie samymi książkami człowiek żyje. :) Właściwie jestem z tego wyniku zadowolona. Obawiam się jednak, że z mojego wyzwania 100 książek w 2017 nici. Zostały cztery miesiące, w których musiałabym przeczytać 39 książek. Mam jednak nadzieję, że nadal uda mi się dobić do 90, a jeśli nie, to przebić chociaż zeszłoroczny wynik, czyli 85 książek. :)


  1. W linii prostej, Damien Boyd – 192 strony, 8/10 → egzemplarz recenzencki
  2. Inwazja, Wojtek Miłoszewski – 512 stron, 8/10
  3. Ubezwłasnogłowieni, Stuart B. MacBride – 400 stron, 7/10 → egzemplarz recenzencki
  4. Martwe ciała, Michał Larek, Waldemar Ciszak – 192 strony, 8/10
  5. Kasacja, Remigiusz Mróz – 496 stron, 8/10
  6. Domofon, Zygmunt Miłoszewski – 384 strony, 9/10
+ zaczęte: Jazda na rydwanie, Julian Hardy – 350 stron; Kęs życia i inne opowiadania, Vladimir Nabokov – 94 strony


Statystycznie:

  • pojawiło się 8 postów
  • w tym 7 recenzji
  • wyświetliliście bloga 2012 razy
  • do grona Obserwatorów dołączyły 2 osoby (jest Was 207!)
  • fanpage zalajkowało osób (jest Was 122)
  • profil na Instagramie zaobserwowały 74 osoby (jest Was 1569)
  • najchętniej czytaną recenzją sierpnia była recenzja [140] Życie jest sztuką? – „Sońka” (212 wyświetleń)

W sierpniu pojawiło się 7 recenzji:


W sierpniu moją biblioteczkę zasiliło 5 nowych książek. Trzy z nich kupiłam, dwie otrzymałam do recenzji. A są to:


  1. Felicia zaginęła Jorna Liera Horsta od agencji Business & Culture, bardzo dziękuję!
  2. Uwięziona w bursztynie Diany Gabaldon, którą kupiłam sama, bo skończyłam pierwszy sezon serialu i muszę ją przeczytać, zanim obejrzę drugi :)
  3. Damy ze skazą Kamila Janickiego – nie mogłam oprzeć się promocji na Znaku
  4. Dziewczyny z Solidarności Anny Herbich – podobnie jak wyżej, bardzo lubię tę serię Znakową i liczę na to, że kiedyś do mojej biblioteczki trafią pozostałe książki :)
  5. Jazda na rydwanie Juliana Hardego, którą otrzymałam od autora i również bardzo dziękuję!
Dajcie znać, ile książek udało Wam się przeczytać w minionym miesiącu i jakie nowe tytuły zasiliły Waszą biblioteczkę. :) 
Zaczytanego września! ;)

5 komentarzy:

  1. Widzę, że to chyba taki ogólny trend - wszędzie, gdzie zaglądam, lipiec okazywał się dużo lepszy od sierpnia pod względem przeczytanych książek, u mnie zresztą było podobnie. Ale jak powiadają, do trzech razy sztuka, może we wrześniu sobie odbijemy!
    A Horst mnie zewsząd prześladuje, wezmę się w końcu za niego, przysięgam!
    duch lasu

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w sierpniu znowu zaszalałam i przeczytałam 20 książek.
    "Martwe ciała" - cóż za uroczy tytuł xD

    Bookeater Reality

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też na szczęście zaliczam się do tej drugiej grupy :D Nie miałam niestety okazji przeczytać żadnej z książek o których piszesz ;)
    Ja sierpień skończyłam z 8 przeczytanymi książkami :)
    Pozdrawiam :)
    https://czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie sierpień też nieco gorszy niżby mógł być, no ale zdarza się. Może wrzesień okaże się bardziej udany. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję Ci statystyk! U mnie niestety sierpień nie był miesiącem dobrym czytelniczo, ale może we wrześniu będzie coś lepiej :)
    Buziaki! ;* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń