15 czerwca 2015

#3 Dwumiesięczny TOP 10 Cytatów – marzec, kwiecień 2015

Witam Was w nowym cyklu postów. :) Postanowiłam urządzić Top 10 cytatów. Jak na razie lista będzie uwzględniała dwa miesiące, być może kiedyś ten okres zmniejszy się do miesiąca – wszystko zależy od tego, czy Wam się spodoba, a także po części od tego, ile będę czytać. Cały czas próbuję zwiększać ilość książek, także jestem dobrej myśli.

Pomysł na Top 10 Cytatów narodził się z mojego umiłowania do mądrości, jakie często udaje się autorom ukryć w kilku zaledwie słowach czy zdaniach. Uwielbiam wyłapywać takie perełki. Niektóre zapadają mi w pamięć na bardzo długo, do tego stopnia, że często przypominają mi się w odpowiednich sytuacjach. Myślę, że spora część z nas, Książkoholików, ma podobnie. :)

Początkowo zakładałam, że będzie to Top 10 Cytatów Kwartału, ale... Nie wiem, jakim sposobem, przy przeglądaniu cytatów wzięłam pod uwagę tylko dwa miesiące i zorientowałam się, że zapomniałam o trzecim, dopiero, gdy zaczęłam pisać tego posta... :) Mimo wszystko jednak stało się dobrze – wybór cytatów z trzech miesięcy byłby zbyt trudny, bo już teraz przy dwóch nie było łatwo. Poza tym oszukam trochę czas i teraz zrobię Top 10 marca i kwietnia, aby kolejnego posta – z cytatami z maja i czerwca – opublikować za miesiąc, a nie za dwa. 

Bez zbędnego gadania, do dzieła!


Brane było pod uwagę 10 książek: „Kwiaciarka” cz. I, „Wesele”, „Nikt nie chciał słuchać”, „Rozważna i romantyczna”, „Uwikłanie”, „Pamiętnik z mrówkoszczelnej kasety”, „Walizki hipochondryka”, „Kiedy zapomnisz”, „Na południe od granicy, na zachód od słońca”, „Ludzie bezdomni”.

Nie w każdej z nich jednak znalazł się cytat, który mógłby wziąć udział w konkursie. W ten sposób realny udział wzięły te książki, które zostały zaznaczone wyżej. Z tych książek wybrałam 33 cytaty, a spośród nich Top 10 marca i kwietnia 2015. Oto one:

Miejsce 10.


Miejsce 9.


Miejsce 8.


Miejsce 7.


Miejsce 6.


Miejsce 5.


Miejsce 4. 



A teraz czas na podium!

Miejsce 3.


Miejsce 2.


Miejsce 1. 


W pierwszej trójce znalazły się dwa cytaty z lektury. Zgodzicie się ze mną, że są szczególnie piękne i trafne? :) Miejsce 1. było dla mnie wyborem oczywistym – „Pamiętnik z mrówkoszczelnej kasety” był książką, z której wybrałam najwięcej cytatów (ex auequo z książką Murakamiego) – aż siedem. Jest to też powieść, z której aż trzy cytaty znalazły się w ścisłej dziesiątce – tak samo jak „Ludzie bezdomni”. Helprin razem z Żeromskim stanowili dużą konkurencję dla innych autorów. :)

Jak Wam się podoba moja TOP 10? Kto u Was znalazłby się w pierwszej trójce, gdybyście mieli wybierać z powyższych cytatów? :)

4 komentarze:

  1. Uwielbiam cytaty! Murakami zawsze jest świetny, ja strasznie lubię jego: "Nikt nie lubi samotności. Ja tylko nie próbuję się z nikim na siłę zaprzyjaźniać. To prowadzi do rozczarowań." z Norwegian Wood. Podoba mi się także cytat numer jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z tymi cytatami! ;)
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, miejsce pierwsze zdecydowanie zasłużone. xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Fenomenalny Mark Helprin na 1 :) Cudnie.
    Podoba mi się jeszcze ten od Jane Austen i Murakamiego :)

    OdpowiedzUsuń