4 marca 2016

#41 Liebster Blog Award


Przychodzę dziś do Was z dwiema nominacjami do LBA, które powinnam zrobić... już dawno. Pierwsza nominacja jest od autorów bloga Książkowe zacisze, druga od Blair czyta. Wszystkim Wam serdecznie dziękuję i bardzo przepraszam, że tak długo zabrało mi zebranie się w sobie i odpowiedzenie na pytania!


Pytania od Książkowego zacisza

1. Skąd pomysł na taką nazwę bloga?
Sama do końca nie wiem. Bloga o takiej nazwie założyłam dawno temu, jeszcze na onecie. Dodałam tam dosłownie kilka postów i zrezygnowałam z jego prowadzenia. A kiedy zakładałam tego bloga, przypomniałam sobie, że kiedyś założyłam tamtego, stwierdziłam, że nazwa jest okej i po prostu założyłam, tym razem na bloggerze. Ale dlaczego wtedy tak go nazwałam, nie mam pojęcia.

2. Kim chciałeś/chciałaś zostać w dzieciństwie? 
Pewnie jak większość dzieci – piosenkarką, aktorką, nauczycielką, fryzjerką i tak dalej. :) Pamiętam, że na trzecie czy czwarte urodziny przy zdmuchiwaniu świeczek życzyłam sobie, żeby zostać baletnicą. :D

3. Twoja ukochana książka z dzieciństwa to… 
Ne za bardzo nawet pamiętam, co czytała mi mama albo co ja czytałam, a co dopiero wybrać jedną ukochaną... Lubiłam baśnie Andersena, baśnie braci Grimm, jako pierwsze szkolne lektury dobrze wspominam „Dzieci z Bullerbyn”, „Psa, który jeździł koleją”, a jako pierwsze książki, które czytałam dla przyjemności – serię książek o Hani Humorek i o Loli. I na tym moje wspomnienia co do książek z dzieciństwa się kończą, kompletnie nie pamiętam, co czytałam i co lubiłam najbardziej.

4. Czy jest jakaś piosenka, która kojarzy Ci się z jakąś książką? Jeśli tak, to jaka? 
Słucham takiej muzyki, że raczej trudno ją dopasować do książek... :D
 
5. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku? 
Chyba lato. Na pewno nie zima i nie te krańcowe momenty wiosny i jesieni. Lubię, jak jest ciepło.
 
6. Czytasz w komunikacji miejskiej? 
Nie zawsze, ale zdarza mi się. Mam do szkoły dziesięć minut tramwajem, więc czasami nie opłaca mi się wyjmować książki (jak ma długie rozdziały zwłaszcza – musiałabym przecież doczytać do końca rozdziału, zamiast wysiąść :D).
 
7. Skąd pomysł na założenie bloga? 
Z potrzeby mówienia o książkach. Pewnie jak u większość blogerów recenzentów. :)
 
8. Jakie marzenie z dzieciństwa najbardziej zapamiętałeś/zapamiętałaś? Sprawdziło się? 
Baletnicą nie zostałam... i dobrze. :D 
 
9. Film, który poleciłbyś/poleciłabyś każdemu to… 
Rzadko oglądam filmy, ale... u w i e l b i a m „Nędzników”, tych z 2012 roku w reżyserii Toma Hoopera. Tak więc polecam wszystkim. :> (Muszę kiedyś dorwać książkę).
 
10. Jak reagujesz na to, jak dostaniesz nietrafiony prezent?
Zapewne tak, jak wtedy, gdy dostaję trafiony. :P Nie umiem wybuchać radością z powodu wymarzonego prezentu i nie umiem też okazywać rozczarowania z powodu niewymarzonego. Zazwyczaj grzecznie dziękuję w obu przypadkach. 

11. Lubisz adaptacje filmowe książek? 
Nie. Przeważnie nie lubię, bo zazwyczaj nie tyle co mnie zawodzą, co denerwują z powodu wielu zmian i różnic w stosunku do książki.

Pytania od Blair czyta

1. Co jest Twoja pasją? (poza blogiem i czytaniem ;) ) 
Moim życiem głównie zawładnęły książki. Poza blogowaniem i czytaniem lubię pisać – chociaż na razie wolałabym używać tego słowa w zawieszeniu, bo od dawna już nie pisałam, mam jakiś koszmarny kryzys, ale ciągle liczę na to, że kiedyś mi przejdzie. Na razie mam wstręt do każdego pomysłu, który zalęgnie się w mojej głowie. Ten blog zresztą miał być takim trochę podtrzymaniem mnie na duchu, pisaniem czegokolwiek, choćby właśnie recenzji, nim wrócę do normalnego pisania. Tak o, żeby nie zapomnieć, jak składać zdania. :P

2. Jakie jest Twoje ulubione zwierzę? 
Lubię wszystkie zwierzęta, ale zdecydowanie moim ulubionym jest pies. Zwłaszcza mój pies. :>

3. Jaką szaloną rzecz chciałbyś / chciałabyś w życiu zrobić? 
Nie wiem, czy to szalone, ale chciałabym odwiedzić mnóstwo krajów i poznać inne kultury, może coś w stylu wycieczki dookoła świata. Nie pogardziłabym :>

4. Ulubiony zespół/wokalista? 
Czasy, kiedy miałam jednego idola i traktowałam go jak niemal boga, minęły. :P Słucham wielu zespołów, ale nie potrafię wybrać ulubionego.

5. Do której książki porównałbyś / porównałabyś swoje życie i dlaczego? (może być metaforycznie!) 
„Rozważna i romantyczna” – jeśli chodzi o tytuł. Ach, ta ciągła walka między tym, co podpowiada rozum, a tym, co podpowiada serce... :)

6. Co cenisz w innych ludziach? 
Inteligencję, szczerość, ogólnie dobro w stosunku do drugiego człowieka.

7. Czy masz swoją ulubioną książkę? 
Mam mnóstwo ulubionych książek, ale jednej w życiu bym nie wybrała.

8. Ulubiona bajka? 
Zawsze mówiłam, że „Czerwony kapturek”, więc niech tak będzie, aczkolwiek trudno mi coś wybrać z perspektywy czasu. A teraz nie przepadam za bajkami.

9. Horror czy komedia? 
Horror! Ale z kimś... :D

10. Jak określiłbyś / określiłabyś siebie w trzech słowach? 
Aspołeczna nieśmiała introwertyczka. xD Pozamiatane. A tak serio... to nie mam pojęcia. Trudno opisać siebie w trzech słowach. (Albo jestem dziś mało kreatywna).

11. Jaki jest Twój ulubiony gatunek książek?
Od jakiegoś czasu próbuję nie zamykać się na konkretne gatunki i czytam prawie wszystko. Nadal nie potrafię się jednak przekonać do fantasy i takich pustych romansideł.

Moje nominacje i pytania

Kilka zasad: ja nominuję Was, Wy odpowiadacie na moje pytania, zadajecie jedenaście swoich maksymalnie jedenastu blogom, które mają poniżej 200 obserwatorów. :)

1. Jak długo nałogowo czytasz książki?
2. Według jakiego systemu układasz książki w swojej biblioteczce? Nazwiskami, kolorami, a może wielkością?
3. Gdybyś mógł, z jakim zmarłym już autorem książek chciałbyś porozmawiać?
4. Jakie są trzy rzeczy, bez których nie obejdziesz się przy czytaniu książki?
5. Co sądzisz o książkowych wyzwaniach?
6. Jeśli liczysz książki, które czytasz, pochwal się, ile najwięcej przeczytałeś/aś w ciągu roku?
7. W jakim języku czytasz lub chciałbyś czytać książki poza polskim?
8. Co myślisz o książkach z tzw. literatury młodzieżowej?
9. Jeśli książka Ci się nie podoba, przerywasz ją i sięgasz po coś innego czy starasz się ją skończyć?
10. Zwracasz uwagę na okładki?
11. Jaka książka powinna według Ciebie trafić do kanonu lektur szkolnych w liceum?

Nominuję:

Miłej zabawy, kochani! :)

14 komentarzy:

  1. Fajna inicjatywa, nie miałam pojęcia, że istnieje :) niektóre Twoje odpowiedzi mnie zaskoczyły tym jak podobne są do moich :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję! :) Pytania bardzo fajne. Chyba jutro albo w niedzielę napiszę odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, Nędznicy chodzą za mną już od dawna - zarówno książka, jak i film... Chyba wyląduje na liście "po maturze" :'D
    I bardzo dziękuję! Mam nadzieję, że na moje odpowiedzi nie będziesz musiała czekać miesiącami... x.x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to niegłupi pomysł z tym "po maturze". Chociaż czego ja nie mam zamiaru robić po maturze... :D Ale co do książki - ja szukam wydania, w którym imiona nie będą przetłumaczone, bo do szewskiej pasji doprowadza mnie Kozeta, zamiast Cosette. T_T Ale chyba nie ma takiej wersji, wszędzie tłumaczą, zupełnie nie wiem po co. I to jest jedyny powód, przez który jeszcze nie przeczytałam książki.
      Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi! :3

      Usuń
    2. To ja dostawałem lekko pasji, kiedy czytałem Stalowe serce Sandersona - tam z połowa imion była tłumaczona a druga nie. Także mega niekonsekwencja :P

      Usuń
  4. Też bym chciała odbyć wycieczkę dookoła świata, uwielbiam podróże, chociaż rzadko mam okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chyba jako jedna z niewielu dziewczynek, nie marzyłam w dzieciństwie o żadnym "dziewczyńskim" zawodzie. Chciałam być archeologiem. :D
    Horror to zdecydowanie z kimś. A jeśli sama, to w ciągu dnia. :D Nie ma możliwości, bym oglądała po nocy horror. I też nie każdy. Nienawidzę wszelkich masakr. Brrr... Lejąca się krew, uszkadzane kończyny, itp. - to nie dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie mam odwrotnie - lejąca się krew i latające flaki nie robią na mnie wrażenia, wręcz mnie bawią. Straszą mnie horrory bardziej psychologiczne. :P

      Usuń
  6. Ja też uwielbiam horrory wszelakiej maści :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Horror również muszę oglądać w jakimś towarzystwie :) Chociaż dawniej nie byłam taka strachliwa i uwielbiałam oglądać horrory w samotności ;)
    Bardzo ciekawe odpowiedzi. Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuję za nominacje - postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania w najbliższym czasie ;) I przepraszam, że reaguję tak późno... Cierpię na życiowe nieogarnięcie i sklerozę wtórną :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za nominację! Odpowiedziałam w końcu :D

    OdpowiedzUsuń